6 правил ефективного спілкування з держорганами ☝

Категорія новини

свирид тарас

6 правил ефективного спілкування з держорганами.

 

1. Зустрічатись частіше.

Спілкування «в живу» не може замінити жодного листування. У мене на практиці був наступний випадок (коли я ще був найманим працівником). До мого приходу в компанію, листування з одним державним органом тривало близько 3 років. І всі 3 роки на листи відповідала одна і та ж людина. Як з’ясувалось, за всі 3 роки ніхто з організації не спромігся з ним зустрітися. Всі говорили – та ясно, він просто хоче «на лапу», ось і стоїть на своєму.
Я з’їздив до нього на прийом і побачив втомленого від нашої дурості чоловіка. Він за 15 хвилин розповів що саме нам потрібно зробити і написати, щоб він зміг нарешті нам допомогти.

2. Мухи охочіше летять на мед, ніж на оцет.

Якщо ви хочете, щоб співробітник держоргану щось для вас зробив, то Боже борони починати зі слів «я за що плачу податки?», «я поскаржуся в прокуратуру…» і т. д.
Ви, безсумнівно, маєте рацію – з ваших податків оплачується зарплатня цього чиновника, і скаржитися ви маєте право хоч в небесну канцелярію. Але вам потрібен результат чи сварка?
Уявіть себе на його місці: ви сидите на роботі, приходить чолов’яга і починається щось в дусі «а ну-ка швидко підняв зад і побіг». Ймовірно, ви зробите все, щоб йому відмовити і погіршити існування.
Робіть висновки. Посмішка і ввічливість ще нікому і ніколи не нашкодили. Мене цьому ще в підлітковому віці книжка Дейла Карнегі навчила. У 90% випадків все завершувалось як я цього хотів. Тому, якщо ви вразлива або неврівноважена людина, краще закиньтесь заспокійливим перед візитом.

3. Правило трамваю.

Пам’ятайте, що у всіх державних органах є ціла купа регламентів, нормативів та інших актів, на підставі яких вони можуть або не можуть вам допомогти. Це як трамвай, який їде тільки там, де є рейки.
Вивчіть попередньо ці регламенти, щоб грамотно сформувати що конкретно вам потрібно.

4. Приходьте з готовими рішеннями.

Завжди простіше обговорювати конкретну модель, яка підкріплена чинним законодавством, ніж просто прийти на прийом і поставити запитання з серії «мені потрібна земля під будівництво ТЦ, що мені робити». З таким підходом залізно отримаєте відповідь щось на кшталт «звертайтеся в установленому порядку», або «все згідно чинного законодавства».

5. Знайдіть собі союзника.

Наприклад, хочете збудувати торговий центр з басейном і спортзалом? Почніть не з Департаменту земельних ресурсів, а з Управління молоді та спорту, Департаменту охорони здоров’я. Цілком може вийти так, що хтось із його керівництва має політичні амбіції і візьметься сам просувати ваш проект під приводом оздоровлення жителів району.
Подумайте, кому може бути вигідний ваш проект з точки зору піару. І пам’ятайте, ви будуєте не торговий центр, а басейн і спортзал для жителів (!).

6. Ну і останній (мій улюблений) пункт – Не економте на юристах!

Саме юрист повинен проводити всю цю закулісну роботу – копатися в нюансах, пропонувати рішення і т.д. У підсумку, це виявиться дешевше і результативніше, ніж скаржитися на бюрократію та «тугість» державних органів.

З повагою Свирид Тарас

Коментарі

Поділитися публікацією